Pages Menu
RssFacebook
Categories Menu

Posted on Jan 31, 2020 in Kemahasiswaan&Kerjasama, newreg, News & Information, Slider | |

Penandatangan MOU/MOA dan diskusi kerjasama antara Universitas Sriwijaya dengan beberapa perguruan tinggi di Malaysia

Penandatangan MOU/MOA dan diskusi kerjasama antara Universitas Sriwijaya dengan beberapa perguruan tinggi di Malaysia : Universiti Teknologi Mara (UiTM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Islam Antarbangsa (UIA), Universiti Kuala Lumpur (UniKL), Mahsa University, Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) tanggal 28-30 Januari 2020.

Beberapa kegiatan yang dibicarakan adalah Student mobility, Summer program, transfer kredit, joint research, joint conference, joint supervisor, final project mahasiswa, visiting profesor, dan lain-lain.

Khusus untuk Fasilkom Unsri dalam waktu dekat akan segera dilaksanakan student mobility dengan mengirimkan mahasiswa ke beberapa universitas tersebut dan universitas tersebut juga mengirimkan mahasiswa ke Fasilkom Unsri.

Kegiatan ini merupakan lanjutan dari kegiatan student mobility tahun-tahun sebelumnya dengan Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) dan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA)